using System; namespace ConsoleMenu { class KontrolerWejscia { private void czekajNaDowolnyKlawisz() { Console.Write("\nNaciśnij dowolny klawisz by powrócić do menu...."); Console.ReadKey(true); } private void pokazMenu() { Console.Write("\nWybierz akcję:\n1. Pierwsza\n2. Druga\n3. Trzecia\nESC Koniec\n>> "); } private void opcjaPierwsza() { Console.Clear(); // Tu obsługa opcji pierwszej... czekajNaDowolnyKlawisz(); } private void opcjaDruga() { Console.Clear(); // Tu obsługa opcji drugiej... czekajNaDowolnyKlawisz(); } private void opcjaTrzecia() { Console.Clear(); // Tu obsługa opcji trzeciej... czekajNaDowolnyKlawisz(); } public void dzialaj() { ConsoleKeyInfo info; for (; ; ) { Console.Clear(); pokazMenu(); info = Console.ReadKey(); if (info.Key == ConsoleKey.Escape) break; switch (info.Key) { case ConsoleKey.D1: opcjaPierwsza(); break; case ConsoleKey.D2: opcjaDruga(); break; case ConsoleKey.D3: opcjaTrzecia(); break; } } } } class Program { static void Main(string[] args) { KontrolerWejscia kontroler = new KontrolerWejscia(); kontroler.dzialaj(); } } }